Resan till Kreta

on the 2019-07-17 @ 15:44:35
Heeeej vänner!

Jag lever, haha. Känns som att jag skriver det i vare inlägg. Sedan vet jag med mig att jag är sämst på att blogga men istället för att jag lovar att blogga (som jag har gjort så många gånger) är det bättre att jag inte säger någonting alls istället. 😂

Jag skulle ju berätta om resan till Kreta med Ebba. Vi var där en vecka och jag har aldrig varit i Grekland förut så det var kul att åka dit. Däremot är ju Kreta väldigt turistigt och vi hade typ kunnat klara oss genom att prata svenska hela veckan, haha. Många svenskar, norrmän och finnar. Vi bokade biljetter väldigt sent också annars hade det nog blivit en annan destination. Hur som helst. Vi vilade upp oss hela veckan och solade och badade. En dag åkte vi in till Chania och det var en väldigt mysig stad (i alla fall vid hamnen). Det var dessutom över 30 grader alla dagar och jag höll ju på att svettas ihjäl hela tiden, haha. Jag tränade vid typ 7.15-7.30 på morgnarna och ändå var det redan 25 grader vid den tiden.

Chania
Bild på solnedgången vid den restaurang som var vid stranden
 Grekisk sallad kan ju knappast smaka så gott som i Grekland
 Utflykt till Elafonissi beach som var hur fint som helst. Går ju inte ens att göra stranden rättvisa på bild. Magiskt var det!
 Resan till Elafonissi
På en av de restauranger vi var på blev vi bjudna på fruktfat som restaurangen kom in med till sina gäster. Så fint ju!

En av kvällarna åt vi middag på en restaurang uppe i bergen och vi svettades lagom mycket när vi gick upp för backen dit. Det var däremot värt varje svettdroppe för HERREGUD vilken utsikt det var därifrån!!! Det var så vackert och vi fick dessutom se solnedgången. Maten var god men jag önskade att jag tog en annan rätt. Det verkar dock vara billigt i Grekland för det kostade ju inte så mycket som vi trodde då restaurangen var riktigt fräsch och fin, personalen hur proffsiga som helst, maten väldigt god och utsikten var toppklass. Ni som följer mig på Instagram såg när jag la upp videos på mina händelser.

I närheten av där vi bodde hade vi en restaurang vid stranden. Och personalen där var så sjukt trevlig och hur charmiga som helst. Maten var superbra dessutom! Den var inte förstörd av turism för till och med greker gick dit och åt. Hela teamet som jobbade där ville vi typ ta med oss hem, haha. Grekerna är ju så gulliga. Vi åt där sista kvällen innan vi åkte hem och det tog en timme från att vi kom dit till att vi beställde förrätt för att vi hade så mycket att prata om med personalen. De lade lite extra tid på oss också så vi var riktigt nöjda gäster. 😃

Sen har ju jag äntligen lärt mig att flyta på vattnet. Lärde mig det för tre år sedan när jag och Ebba var i Spanien och kunde fortfarande, haha. Däremot måste jag hålla för näsan varje gång när jag doppar huvudet under vatten, HAHA. Har fortfarande inte lärt mig hur jag ska hålla andan. Det är nog bättre att vattnet är fryst och blir is för min del. 😅

Vi får hoppas att jag bloggar lite oftare!
Jag hoppas att ni har en grym sommar och att ni njuter av eventuell ledighet även om den svenska sommaren inte är den bästa det här året.